Vijesti - U Hvaru proslavljena 60. obljetnica redovništva s. M. Nives Vujević, poznate i kao Časna Torcida
U Hvaru proslavljena 60. obljetnica redovništva s. M. Nives Vujević, poznate i kao Časna Torcida
Autor: ikaObjavljeno: 09. 02. 2022 - 13:18
Na blagdan sv. Skolastike u večernjim satima u srijedu 9. veljače, u samostanu i crkvi sestara bendiktinki u Hvaru svečano je proslavljena 60. obljetnica redovništa s. M. Nives Vujević.
Euharistijsko slavlje predvodio je generalni vikar Hvarske biskupije i župnik Jelse don Stanko Jerčić. Koncelebrirali su hvarski dekan i župnik don Toni Plenković te biskupijski kancelar i župnik Brusja i Veloga Grablja don Ivan Jurin. Liturgijsko pjevanje predvodio je jelšanski župni „Zbor Sv. Cecilije“ pod ravnanjem i harmonijskom pratnjom povjerenika Hvarske biskupije za liturgijsku glazbu maestra Slavka Reljića.
Sveci se ne rađaju, svecem se postaje
Don Stanko je u propovijedi citirao poznatu latinsku poslovicu: „Pjesnikom se rađa a govornikom postaje“, prigovorivši onima koji svakodnevno govore: „Sveci se ne rađaju, svecem se postaje“. Svoj prigovor potvrdio je tvrdnjom da je BDM rođena (kao) svetica.
Napomenuo je kako „ među Isusovom Dvanaestoricom polovicu čine bratski parovi“ te dodao: „A danas slavimo veliku Skolastiku, veliku sestru još većeg Brata, vjerojatno su blizanci, kako nam sugerira i natpis na njihovim zajedničkim grobom u Monte Cassinu: „Benedikt i Skolastika došli su na zemlju jednim porodom, bili su odani Bogu jednom pobožnošću i ovaj ih jedan grob čuva.“ Naveo je primjere kao se i na Hvaru štuju pojedini sveci blizanci.
Potom je upozorio kako bi se moglo pomisliti da je svetost nasljedna osobina koja se događa po nekom genetskom kodu, kao i izvrsnost u sportu, npr. Janice i Ivice Kostelić te Blanke i Nikole Vlašić. No, njihovi bi nam roditelji jednoglasno posvjedočili: „Da, mi im jesmo puno pomogli, ali, ipak , uz Boga koji ih je obdario karizmom i talentom te izvrsnim tjelesnim i duševnim predispozicijama, glavni čimbenik njihovih sportskih uspjeha su oni sami, njihovo htijenje, naporno vježbanje i neizmjerni trud koji su ustrajno ugrađivali u ta svoja postignuća.“
„Pogotovo sve to vrijedi za dosege svetosti“, ustvrdio je don Stanko spomenuvši sv. Franju Asiškoga „kojemu je otac sudskom tužbom i kućnim pritvorom nastojao izbiti te ‘svetačke mušice iz glave’. A njegovu nasljedovateljicu Klaru stric je htio čak vojnom intervencijom spriječiti da se prikloni tim Franjinim ‘ludorijama’. Isto tako, ugledni i moćni otac Stanislava Kotske grozio se cijeloj Družbi Isusovoj, ako ga prime u svoje redove. Otac Alojzija Gonzage, kušajući ga odvratiti od ‘pretjerane duhovnosti’ optuživao je svoju suprugu da ga je njome ‘inficirala’. Stoga ju je pokušavao uvaliti u žarište moralne pokvarenosti europskih dvorova. Na ovim primjerima doslovno se ispuniše Isusove riječi: „Nemojte mislitida sam na zemlju došao donijeti mir! Nisam došao donijeti mir, nego mač. Dašao sam rastaviti: ‘sina od oca, kćerku od majke … i neprijatelji će čovjeku biti domaći njegovi!“
Dijamantni jubilej sestre Nives
Don Stanko je upozorio kao „neki misle da je svetost zanat koji se izučava u duhovnom staležu – u sjemeništima i samostanima te prakticira u novicijatima. Za njih su svećenici i časne specijalizirani kršćani ili specijalisti svetosti, a vjernici laici ‘obični’ kršćani – vjernici ‘opće prakse’. U nedavnoj prošlosti pobožni vjernici znali su ‘duhovne vođe’ uzdizati u astralne visine, na razinu anđeoskih bića. Tko bi ga znao zašto su, u ta ‘davna stara vremena’, naši predšasnici, ‘donovi i dumne’, barem neki od njih, podgrijavali takvu mitizaciju i idealiziranje naših likova, ali vidimo da to danas vraćamo s kamatama, kada se priređuju medijske izložbe klerikalnih grijeha i krimena na kojima se stavljaju pod povećalo i najobičniji primjeri naših slabosti i grijeha“, primijetio je don Stanko i poručio:
„Ma koliko se loše u tome osjećali, valja nam ponizno se udarati u prsa i vapiti ‘moj grijeh’, ali i ne zanemariti onaj zdravi i prirodno inteligentni pogled našeg puka kršćanskog, a to je: prvi spasiteljski korak jest u prihvaćanju istine kako nam je svima potrebno obraćenje, itekako. Sačuvaj Bože da se spotaknemo o drugačije razmišljanje – ala barba Madina jedne godine u župi Vrbanj, koji, kad je čuo riječ ‘obraćenje’, reče: „Ko da smo mi pogani pa se tribamo obratit!“
„Nasuprot tomu, čitamo u životopisu svete Terezije Velike: nakon 20 godina života u samostanu u Avili, koji se bio pretvorio u dnevni boravak dokonih avilskih gospođa iz visokoga društva, u kojemu se, dakle, živjelo poprilično mondeno, svjetovno, Terezija je doživjela obraćenje da bi potom, u tandemu s Ivanom od Križa, samostan po samostan reformirala, radikalno obnovila vrlo razgranati karmelski red, muški i ženski“, rekao je don Stanko i naveo još jednu klasičnu uzrečicu: „Nitko nije svetac prije smrti!“ te protumačio da je to točno, ali jednako tako “nitko nije ni otpisan prije smrti!”
„Neki su od nas dosegli godine u kojima možda i nismo više sposobni za veliki rad u vinogradu Crkve Božje, ali čak i u 11. uri svoga životnog dana možemo ozbiljnije poraditi na obrađivanju svoga osobnog vinograda te pri tom preteći same sebe i svoju dušu posvetiti, da bi nas –konačno- naš Spasitelj poveo u Svetište Gospodnje, da, kao i sveti Dizma, supatnik Isusov, u smrtnome svome času čujemo Njegovu spasonosnu riječ: ‘Bit ćeš sa mnom u raju!“ poručio je don Stanko, čestitavši dijamantni jubilej sestri Nives s riječima pjesme:
Umakla si se, Karmela Sveti naši zaštitnici
Od jelšanskih Vujevića Skolastiko, Benedikte,
Zabrana te nije smela I svi Božji ugodnici.
Da postaneš koludrica. Utječemo sad se vama
Zaručnica Božja nježna Od Svevišnjeg isprosite
Pod imenom lijepim – Snježana; Da po vašim molitvama
Vjerna Putu svojih snova, Raste, cvjeta zajednica
Živeć ‘ora et labora’. Naših dičnih koludrica.
Sjajna zrako blagoslova Sad se s njima veselimo
27. veljače – 1. ožujka 2025.
Kuća Betanija (Kaciol 38, Veli Lošinj)
Tema: Zapreke za rast u cjelovitoj ljubavi
Voditelji: Stjepan Baloban i Sanda Smoljo Dobrovoljski
Prijave do: 27. siječnja 2025.
1. ožujka 2025.
DV Sv. Male Terezije (Vrhovec 29, Zagreb)
Tema: Molitva koja mijenja
Prijave do: 1. veljače 2025.
7. - 9. ožujka 2025.
Duhovni centar Biskup fra Paškal Buconjić (Potoci 1, Mostar, BiH)
Tema: Oprost – milost i zadatak Svete godine
Voditelj: s. Dominika Anić SSFCR
Prijave do: 7. veljače 2025.
14. – 16. ožujka 2025.
Duhovno-obrazovni centar Marijin Dvor (Lužnički odvojak 3, Lužnica)
Tema: Liturgija i askeza: rast u duhovnosti posvećene osobe
Voditelj: o. Damjan Kružičević OSB
Prijave do: 14. veljače 2025.
29. ožujka – 5. travnja 2025. (Pastoralni centar sv. Vinka Paulskog, Novigrad na Dobri 17, Duga Resa)
Voditelj: p. Mirko Nikolić SJ
Prijave do: 28. veljače 2025.
9. – 11. svibnja 2025.
(Franjevački samostan, Košljun)
Tema: Oprost – milost i zadatak Svete godine
Voditelj: s. Krista Mijatović SCSC
Prijave do: 9. travnja 2025.
16. – 18. svibnja 2025.
(Kuća molitve - Masna Luka, Park Blidinje, BiH)
Tema: Oprost – milost i zadatak Svete godine
Voditelj: o. Mirko Nikolić SJ
Prijave do: 16. travnja 2025.
30. svibnja - 1. lipnja 2025.
Duhovni centar Biskup fra Paškal Buconjić (Potoci 1, Mostar, BiH)
Tema: Oprost – milost i zadatak Svete godine
Voditelj: s. Dominika Anić SSFCR
Prijave do: 30. travnja 2025.
14. srpnja - 14. kolovoza 2025.
Duhovno-obrazovni centar Marijin Dvor (Lužnički odvojak 3, Lužnica)
Voditelj: p. Mirko NIkolić SJ
Split, 19. - 20. rujna 2025.
Dubrovnik, 20. rujna 2025.
Zagreb, 26. - 27. rujna 2025. (Granešina 3)
Rijeka
Đakovo, 27. rujna 2025.